Artitec DE II, rood met NS logo en ATB leiding

logonsatb2
Dcc Interface aanwezig Periode 4 inzetbaar Voorzien van interieurverlichting

Dan bespreken we de laatste telg van de voorlopige serie die nu in Nederland is aangekomen.
De DE 2 met NS logo, rood en ATB leiding op het dak.
En deze jongen blijft in Groterdam, dus die gaan we ook openen en aanpakken.

Aanpakken ? Ja, dat is wel even nodig.

Artikelnummer 20.208.01  
P1040972 Zo uit de doos. Een snoepje.
Niet heel veel verschil met de vorige rode, maar de ATB leiding op het dak valt op zeg maar :)
P1040975 En die zit er lekker stak op (los opgezet, dus niet meegegoten)
p1040977 Het koppie.
p1040978 Van voren.
Ok, komt ie weer....
Ook dit treinstel heeft geen L sein.
En nu geen excuus, dat is gewoon fout bij deze jongen.

Kan ik wel gaan uitleggen waarom het er niet op zit, maar dat doe ik niet.
Ik kan wel gaan uitleggen hoe wel snel en simpel een L sein gaan maken.

Ik heb al naar het inwendige gekeken en ben in overleg. Laat ik de makkelijke/simpele manier zien (ik denk het wel)
En ik denk dat Karst de profi manier gaat laten zien Lachen
Dus daar komt een hele reportage over.
Maar eerst kijken we even verder.
p1040979 De kop in profiel.
Het NS logo staat er lekker scherp op.
p1040980 De rest is gewoon en blijft gewoon kwijlen.
p1040981 Let op de ATB leiding bij de overgang.
p1040982 De deur partij.
p1040983 De andere cabine.
p1040984 En dat koppie.

 


Reacties   

#1 jandejager 21-06-2011 03:45
Hoi Chris,

Mijn DE-2 heeft de 17.000 kilometer lange reis volbracht en zonder schade dank zij de voortreffelijke beschermende verpakking ! Ziet er prima uit en ben er heel happy mee. Volgens Wentink zou het L-sein nu ook goed werken maar kan dat nog niet testen omdat ik zelf geen lay-out heb. Het is precies dezelfde als dit exemplaar, maar is uitgerust met ESU loksound. Mijn club heeft alleen een DC lay-out (analoog). Al mijn treinen (ook de digitale met geluid) rijden daar zonder probleem dus ik verwacht dat deze DE-2 dat ook wel zal doen (maar uiteraard zonder geluid). Een goede vriend van mij heeft een DCC lay-out, moet hem dus maar eens gauw bellen ....... Ben trouwens lang niet zo dapper als jij om hem helemaal uit elkaar te halen, verder dan voorzichtig oppakken met beide handen durf ik niet te gaan :-)
#2 Chris 22-06-2011 11:28
Kijk eens aan, heeft ie het vulkaan as kunnen trotseren ?
#3 jandejager 22-06-2011 12:55
Gelukkig wel, maar hij was tevens goed verzekerd. Hij heeft daardoor wel vertraging opgelopen, want Sydney, Canberra en Melbourne zijn een paar dagen gesloten geweest voor alle vliegverkeer. Hij is dus wel blij dat ie weer vaste rails onder z'n wielen voelt :-)
#4 Chris 22-06-2011 13:12
:lol:
#5 jandejager 25-06-2011 08:09
Hallo Chris,

'k Heb hem nog niet zien rijden maar ernaar kijken is al een genot. Kan er (in tegenstelling tot mijn dochters) maar geen genoeg van krijgen. Die Artitec jongens hebben een grandioze job gedaan. Doet volgens mij niet onder voor Fleischmann of Trix ! Als ik hem straks op de digitale baan zet, is er dan nog iets wat ik moet doen of is hij al afgeregeld op een bepaalde waarde en kan ie zo rijden met geluid en al ? De DE-1 zit mij eigenlijk ook al toe te grijnzen, toch nog maar even tot tien tellen dacht ik zo ....... Roken was misschien toch een goedkopere hobby geweest :roll:
#6 Chris 25-06-2011 08:20
De DE1 en DE2 zijn al ingesteld dat je met de F toetsen alles kunt bedienen.
#7 jandejager 25-06-2011 08:43
Bedankt Chris,

Ik heb al e.e.a. van de Artitec site gedownload. Ik zal binnenkort zien hoe die gaat.
#8 jandejager 26-06-2011 14:58
Vandaag de DE-2 op de club getest. Het was boven alle verwachting. Ondanks de analoge baan was er toch sound en wat voor sound ! Jawel, dat was hem ten voeten uit, die goeie ouwe DE-2 van vroeger, prachtig dat opstarten van die motoren. Hij liep ook voortreffelijk, met werkend L-sein en interieur verlichting. Klein nadeeltje was de cirkelvormige donkergrijze bovenkant van het NIET aangedreven einddraaistel zichtbaar in het interieur dankzij die interieur verlichting. Kan volgens mij wel een stuk verbeterd worden door die grijze bovenkant over te schilderen in de creme kleur van het interieur. Maar daarvoor moet wel de kap worden verwijderd ....... :sad: Dat was overigens het enige minpuntje waar ik de Artitec jongens op heb kunnen betrappen. Andere clubleden keken vreemd op van dit voor hen zeer vreemde treinstel.

Login of registreer om een reactie te plaatsen.

Login

Online

We hebben 66 gasten en één lid online