Artitec DE II, rood met NS logo en ATB leiding

 

p1040985 Meer vanaf het dak genomen.
p1040986 De ATB leiding ligt dus zeer netjes op het dak. Geen spaghetti en toch los aangezet op het dak.
Top !
p1040987 En ook fraai over de overgang van bak naar bak.
p1040988 Detail van kop en dak.
p1040989 Nog een keer, ja ik krijg er geen genoeg van.
(we hebben lang geduld moeten hebben, maar dan heb je ook wat) Lachen
p1040990

Jammie.

Rrrrrrrrrr.

Goed, Tot zover. Ik kom eerst met inwendige foto's
Dan met een operatie van het L sein, en tenslotte een compleet afgewerkt model inclusief koersborden enz.

Gaan we de DE 2 eens openen.

openp1040997

Schroef eerst de koppeling los. (net als bij de DE1.)

Zet op de achterkant een sateprikker tussen wand en bodem en wik ze een beetje open.

openp1040998 Zet je nagel of een andere sate prikker tussen wand en boden en trek recht omhoog (alleen bij de achterkant !)
Kap springt praktisch over de hele lengte open, anders hier en daar nog een beetje trekken.
openp1040999 Dan net als bij de Rivarossi Mat 46, de hele kop (dus kap) naar voren trekken en dan pas omhoog halen (wees voorzichtig, er zitten nog twee kabelbomen vast aan de kap)
openp1050001 Verwijder eerst de kleine stekker via de vouwbalg. (achter kant kap dus)

 


Reacties   

#1 jandejager 21-06-2011 03:45
Hoi Chris,

Mijn DE-2 heeft de 17.000 kilometer lange reis volbracht en zonder schade dank zij de voortreffelijke beschermende verpakking ! Ziet er prima uit en ben er heel happy mee. Volgens Wentink zou het L-sein nu ook goed werken maar kan dat nog niet testen omdat ik zelf geen lay-out heb. Het is precies dezelfde als dit exemplaar, maar is uitgerust met ESU loksound. Mijn club heeft alleen een DC lay-out (analoog). Al mijn treinen (ook de digitale met geluid) rijden daar zonder probleem dus ik verwacht dat deze DE-2 dat ook wel zal doen (maar uiteraard zonder geluid). Een goede vriend van mij heeft een DCC lay-out, moet hem dus maar eens gauw bellen ....... Ben trouwens lang niet zo dapper als jij om hem helemaal uit elkaar te halen, verder dan voorzichtig oppakken met beide handen durf ik niet te gaan :-)
#2 Chris 22-06-2011 11:28
Kijk eens aan, heeft ie het vulkaan as kunnen trotseren ?
#3 jandejager 22-06-2011 12:55
Gelukkig wel, maar hij was tevens goed verzekerd. Hij heeft daardoor wel vertraging opgelopen, want Sydney, Canberra en Melbourne zijn een paar dagen gesloten geweest voor alle vliegverkeer. Hij is dus wel blij dat ie weer vaste rails onder z'n wielen voelt :-)
#4 Chris 22-06-2011 13:12
:lol:
#5 jandejager 25-06-2011 08:09
Hallo Chris,

'k Heb hem nog niet zien rijden maar ernaar kijken is al een genot. Kan er (in tegenstelling tot mijn dochters) maar geen genoeg van krijgen. Die Artitec jongens hebben een grandioze job gedaan. Doet volgens mij niet onder voor Fleischmann of Trix ! Als ik hem straks op de digitale baan zet, is er dan nog iets wat ik moet doen of is hij al afgeregeld op een bepaalde waarde en kan ie zo rijden met geluid en al ? De DE-1 zit mij eigenlijk ook al toe te grijnzen, toch nog maar even tot tien tellen dacht ik zo ....... Roken was misschien toch een goedkopere hobby geweest :roll:
#6 Chris 25-06-2011 08:20
De DE1 en DE2 zijn al ingesteld dat je met de F toetsen alles kunt bedienen.
#7 jandejager 25-06-2011 08:43
Bedankt Chris,

Ik heb al e.e.a. van de Artitec site gedownload. Ik zal binnenkort zien hoe die gaat.
#8 jandejager 26-06-2011 14:58
Vandaag de DE-2 op de club getest. Het was boven alle verwachting. Ondanks de analoge baan was er toch sound en wat voor sound ! Jawel, dat was hem ten voeten uit, die goeie ouwe DE-2 van vroeger, prachtig dat opstarten van die motoren. Hij liep ook voortreffelijk, met werkend L-sein en interieur verlichting. Klein nadeeltje was de cirkelvormige donkergrijze bovenkant van het NIET aangedreven einddraaistel zichtbaar in het interieur dankzij die interieur verlichting. Kan volgens mij wel een stuk verbeterd worden door die grijze bovenkant over te schilderen in de creme kleur van het interieur. Maar daarvoor moet wel de kap worden verwijderd ....... :sad: Dat was overigens het enige minpuntje waar ik de Artitec jongens op heb kunnen betrappen. Andere clubleden keken vreemd op van dit voor hen zeer vreemde treinstel.

Login of registreer om een reactie te plaatsen.

Login

Online

We hebben 49 gasten en geen leden online