ACME's BR 186 NS Intercity Direct.

acmehispeed Acme heeft de NS BR 186 in Intercity Direct uitvoering uitgeleverd aan de winkels.
Samen met Piko zijn beide fabrikanten deze week de eerste die het model uitbrengen.
Gaan volgen zijn nog : Marklin, Trix, Brawa, Roco en Arnold. How about overkill ?
Gaat de fabrikant die het model als laatste brengt het wel redden ?
Artikelnummer 90093 gelijkstroom of 90093AC wisselstroom  
P1150223

Maar we beginnen met de ACME.
Zo uit de doos.

Dat ziet er zeer goed uit.

P1150224 Andere zijde van de lok.
De lak zit er uitstekend op.
Mooie heldere kleuren. Wit netjes dekkend op het blauw.
Scherpe lijnen. Uitstekende afwerking.
P1150225 Vol op de snoet.
De lok draagt nummer E 186 001.
Let op de luchtslangen, aangezet vanaf fabriek en al voorzien van wat kleur.
Los aangezette ruitenwissers.
Fraaie koplampen. Wat een feest.
P1150226 Fraaie dunne voetplaat boven de buffers.
Mooie inkijk in de cabine.
Metalen handrailingen langs de deuren.
Wauw...
Diverse los aangezette handgrepen op de kop.
P1150228 Gaan we de lok eens van links naar rechts bekijken.
Opschriften in zwart lekker scherp en goed leesbaar.
Panto's liggen mooi op het dak.
Fraai lijnenspel in de roosters.

P1150229 Op het dak van de lok genoeg details.
Nummer goed te lezen.
Blauwe baan zit er netjes op.
Grijs van dak steekt er mooi scherp af.
P1150233 Andere cabine.
Witte NS logo staat er uitstekend op.
P1150234 Detail van de fraaie kop.

Reacties   

#1 Master E 03-03-2015 09:29
Weer een mooi artikel, alleen de titel klopt niet helemaal deze locs zijn eigendom van NS-Reizigers en niet van Hi-Speed, dat op zijn beurt nu als NS-Internationa l door het leven gaat.
#2 Frits 05-03-2015 20:03
Jaha sinds 15-06-2014.
Niet alleen het nummer is goed te lezen maar ook de letters NL-NS
i.p.v. NL-HSA ;-)

Frits
#3 Eddeped62 08-03-2015 16:21
Moest ook wel, want HSA bestaat sinds 1-1-2015 niet meer....
Dus model met HSA zou alleen de 2e helft van 2014 kunnen...
#4 bernard 03-05-2015 11:30
Ik ben er zeer tevreden mee,en hij rijd klasse
#5 Frits 09-05-2015 09:19
De wisselstroomuit voering rijd ook prima maar heeft wel problemen met de kruisingen omdat de toegepaste fluistersleper onvoldoende bewegingsruimte heeft om over de hogere puko's van de kruising te komen. :sad:
De Loc schommelt dan heftig en de wielen worden dan gelift van het spoor waardoor de loc dan een sterke kantelbeweging maakt en bijna lijkt om te vallen (wat overigens niet gebeurt)
Bij wissels inclusief Engelse wissels (Kruiswissels) zijn er geen problemen omdat daarvan de puko's iets lager zijn.

Frits
#6 SeverityOne 27-12-2015 21:10
Ben ik even blij dat ik de NS 186 van ACME heb, zeker wanneer ik lees dat er maar 250 van zijn. Ik ben erg gecharmeerd van dit Italiaanse merk.

Login of registreer om een reactie te plaatsen.

Login

Online

We hebben 67 gasten en één lid online