De Trix DE IV TEE
- Gegevens
- Gemaakt op zondag 02 november 2008 20:36
- Hits: 16259
Pagina 2 van 6
Dan een veel besproken punt. Ook van mijn kant. De bakovergangen. Roco en LSModels hebben dit opgelost, door het rubber gedeelte aan de rijtuigen korter te maken, en twee halve eitjes tussen de rijtuigen tegen elkaar te laten drukken. De ruimte tussen de bakken is dan geheel gevuld. Trix koos ervoor, om het rubber gewoon lang te houden, en niets tussen de rijtuigen te plaatsen. Nu moet ik zeggen, hadden ze een hele kleine schijf tussen de balgen gehangen, dan was dit een mooie oplossing. Als het treinstel op een recht stuk spoor staat, is er niets aan de hand. Echter gaat ze door een boog, of wissel, dan ziet het er niet uit. Daar kom ik op terug met een foto vergelijking tussen alle 3 de modellen. |
|
Zo ziet het er netjes uit. Geen klinknageltjes op het dunne zilveren lijntje. |
|
Geen traanplaat op de instaptreden (Heeft de Roco ook niet) wel een zilveren lijntje om de plaat. De handrailingen naast de deuren zijn netjes van staal. De deuren zijn mooi aluminium kleurig, de rubber tochtstrip is scherp aangebracht. De opdrukken zijn scherp. Bv de klasse aanduiding. |
|
De roosters onder de motorwagen zijn zeer scherp, en de tankdop is netjes aanwezig. |
|
Nogmaals de roosters en kleppen aan de onderkant van de motorwagen. Op de Roco zijn ze duidelijk minder scherp. De Trix heeft meer aanduidingen en bedrukkingen op het treinstel. |
|
De 1e klasse bak heeft een interieur. | |
Nogmaals de neus in profiel. | |
Heeft de Trix een naad in de neus ? | |
Ja, maar je moet heel erg goed kijken. Terwijl Roco en LSModels hebben gekozen voor een naad die schuin naar beneden loopt, heeft Trix ervoor gekozen om de naad loodrecht naar beneden te laten gaan, wat duidelijk een betere keuze is geweest. |
|
Ze is amper te zien. Netjes ! |
Login
Online
We hebben 50 gasten en één lid online