Exclusieve modellen
- All
- Bespreking
-
Mijn oude werkkamer is te klein geworden. ( 3 meter bij 1.80 meter) Met slechts 1 werkplek, te weinig opslag (3…Read More +
-
Artitec heeft enige tijd geleden een actie gehouden met een serie DE2 modellen.Deze modellen hadden alleen een snor, en 1e…Read More +
-
Op Zondag 13 Januari ben ik op uitnodiging van Dhr Noppen langsgegaan bij Modelspoorvereniging Post B.Deze vereniging is te vinden…Read More +
-
Ger Knijf is al een tijdje bezig met Sikjes en kranen.En toen ik een tijdje geleden langskwam, liet ie er…Read More +
-
28 Augustus 2011 werd er in het Spoorweg Museum te Utrecht een feetje gevierd.De 3737 werd 100 jaar.Niet alleen de…Read More +
-
Karst Drenth heeft een geweldige Plan U voor mij gebouwd. Een top stuk mag ik wel zeggen. Geheel 1:87. Met…Read More +
-
Ik had al enige tijd geleden de kans gekregen om mijn eerst echte Philotrain model aan te schaffen. Op de…Read More +
-
Er is weer iets geleverd aan Groterdam.Een 3 delige Koploper. En niet zomaar een rijtuig er tussenuit gehaald, nee, dat…Read More +
-
Bart heeft weer toegeslagen met de airbrush. En dit keer heeft hij die airbrush losgelaten op een Köf III van…Read More +
-
Ger Knijff heeft dit keer weer hard moeten werken voor Groterdam. Ik had 'm namelijk de vraag gesteld of hij…Read More +
-
Het derde stuk uit de collectie Kwekkeboom, is deze Sik met een gesuperde kraan. Een klein zwaargewicht zeg maar.Read More +
-
Het tweede stuk uit de collectie Kwekkeboom, is deze gesuperde Sik. Een klein juweeltje.Read More +
-
Ger Knijff heeft een hele tijd geleden eens voor mij, op basis van een Fleischmann ICK een ICK bD gemaakt.Echter,…Read More +
Pagina 1 van 6
Karst Drenth heeft een geweldige Plan U voor mij gebouwd. Een top stuk mag ik wel zeggen. Geheel 1:87. Met alles erop en eraan. Enkele jaren bouwtijd zit er in dit model, en niet alleen cosmetisch, ook technisch is dit model tot in de puntjes uitgewerkt. Afgelopen zondag 24 Oktober 2010 ben ik de trein zelf gaan halen bij de meester thuis. Een groot verslag van bak tot bak. |
Goed. We beginnen met de motorbak. Letterlijk in beide opzichten. Hierin huist de Piko hondekop aandrijving. Die geeft het model een zeer soepele en rustige loop. Het model kan echt tergend langzaam voorbij kruipen. Ik zie hem nu al het station van Groterdam binnen rijden. Is het geen plaatje ? |
|
Het model meer vanaf het dak. Ook hier is Karst los gegaan. Het heeft veel detail, hijsogen, ramen en dakleidingen. | |
Het geel is lekker fris. De blauwe reclame banen mooi helder en het grijs zit er lekker strak op. Jammie. |
|
De kop van de mBKD in profiel. Het stel draagt nummer 126 en dat is tevens ook zijn digitale adres. Handig. Let op de lijnen in het glas net achter de cabine. De handrailingen liggen mooi los van de wand. Het dak is netjes verlaagt. |
|
De diverse roosters en ronde ramen zijn keurig aanwezig. De schoorsteen op het dak is subtiel voorzien van enige vervuiling. Let op het drukknopje voor de deur links, en de vervuiling bij de vuldop van de dieseltank rechts. |
|
De ramen zijn mooi helder. De schortplaten zitten vol met details. Strakke bak ! |
|
Je hebt een mooie doorkijk in het interieur. | |
Wat er ook compleet inzit..... Wauw. Let ook eens op het lijnenspel van de deur in combinatie met de schortplaten. |
|
De motorruimte van de bak heeft in het dak ramen zitten. En de grote ventilator is natuurlijk ook aanwezig. |
Login
Online
We hebben 49 gasten en geen leden online