LSModels 6 delige SBB RAe 1502

 raelogo

 

 

 

Jawel. Daar is ie dan eindelijk.
We hebben er op moeten wachten. Elk jaar te Neurenberg was er weer iets gedaan aan het stel maar was nog steeds niet af.
We hebben het model van tekening naar kleurloze klodder en tenslotte van halffabrikaat tot dit meesterwerkje kunnen volgen.
En ontzettend lang verslag met veel foto's van de buitenkant, binnenkant, uitelkaar, inelkaar, gekoppeld en zonder en met verlichting.

Ofwel....Oef en Amaai.
En dan is er aan het einde van het verslag ook nog een HD video te vinden.
Verwonder U !

teesbb1

 Het 6 delige stel RAe TEE van de SBB maakt zich op om richting Delft te rijden, Den Haag HS achter zich latende. (foto Huub van Keulen, 4 Augustus 1969)

Alle grootspoor foto's komen uit het Spoorweg Journaal Nummer 143 uit 2005. Daarin staat een fraai verhaal over deze treinstellen, inclusief het verhaal dat deze stellen in Nederland kwamen. Bij uitval van de RAm stellen van de NS/SBB of bij grote drukte hebben ze Nederland aangedaan als 6 delige serie.

teesbb2
 Klaar voor vertrek uit Den Haag HS. (foto Huub van Keulen, 4 Augustus 1969.)

sbbtee3
 Het 6 delige stel als TEE Edelweiss van Amsterdam naar Zürich onder de kap van Den Haag HS. (foto Huub van Keulen, 4 Augustus 1969.)
Wat een fraai treinstel. De kers op de slagroom in mijn TEE verzameling.
Op de volgende pagina's gaan we het 6 delige stel van LSModels eens goed bekijken.

Reacties   

#1 Eddeped62 22-07-2013 06:51
Chris,een verschrikkelijk mooi verslag van een verschrikkelijk mooi model!
Na de NS/SBB TEE is dit voor mij de mooiste TEE, je zou er toch bijna over gaan denken om het model alsnog te kopen....! :D
#2 Robert M. VAN KOOY 22-07-2013 10:19
Hallo Chris,

Je bent de eerste die nu eens een volledige serie duidelijke foto's van het mooie LSM-model van de RAe op internet zet. In Frankrijk "durfden" de bekende professionele critici het niet vanwege de wagonovergangen van textiel, waar men geen goed woord voor over heeft. Op de laatste bladzijde van jouw verslag komt dan ook voor mij de "dreun". Ik vind het niet om aan te zien. Ik schaar me dan ook bij degenen die aan de Roco-oplossing van tegen elkaar schuivende kunststof overgangen sterk de voorkeur geven. Dat aspect geeft bij mij de doorslag om dit model met deze textiele overgangen niet te kopen alhoewel ik voor de wisselstroomver sie al noest gespaard had. Doodjammer. Maar misschien past LSM het model vanwege de heftige kritiek nog wel aan want voor de rest is het perfect.

Nogmaals dank voor de duidelijke rapportage!

Rob van Kooy
#3 Chris 22-07-2013 14:22
Smaken verschillen he :)
Als je de kans hebt hem te zien in de winkel met de balgen zou ik toch even kijken. Een echte blik in plaats van een foto laat je misschien nog wel overstag gaan :)
Die losse halve eieren moeten makkelijk als extra na te leveren zijn. Dat zou LSModels wel moeten kunnen.
#4 brutus1 28-07-2013 17:33
Chris,wat een schitterend model.
Lang gewacht, stil gezwegen en toch gekregen. Dat laatste moet nog gebeuren maar uit de prima gedetailleerde beschrijving van het model wordt het wel een gang naar de winkel.
Wel wat mij puntjes:
1. Waarom wordt de inrichting in de eerste klasse en TEE nooit voorzien van witte hoofdkussentjes . De detaillering op zo'n hoog niveau en dan zelf de kwast erbij nemen. Zonde!!
2. De schortplaten va de motorwagendraai -stellen: zijn de opemnruimten tussen bewegend en vast niet te ruim? Had misschien dan toch een lange plaat over de lengte van het draaistel moeten zijn?
3. Het horrengaas/text iel om de verbinding tussen de wagenbakken dicht te zetten is wel een erg slechte oplossing.
Onderdelen leveranciers: bedenk hier een nieuwe overgang voor...Zelf ga ik er wel aan knutselen.
Ben benieuwd hoe Lematec dit gaat oplossen in hun aangekondigde model á 4500,-eur.
#5 steven346 12-08-2013 19:24
Het Chris,

Wanneer komt de video nog online??

Mvg steven

Login of registreer om een reactie te plaatsen.

Login

Online

We hebben 73 gasten en geen leden online