LSModels 6 delige SBB RAe 1502
- Gegevens
- Gemaakt op donderdag 18 juli 2013 22:32
- Hits: 14360
Jawel. Daar is ie dan eindelijk. |
Het 6 delige stel RAe TEE van de SBB maakt zich op om richting Delft te rijden, Den Haag HS achter zich latende. (foto Huub van Keulen, 4 Augustus 1969) |
|
Klaar voor vertrek uit Den Haag HS. (foto Huub van Keulen, 4 Augustus 1969.) |
|
Het 6 delige stel als TEE Edelweiss van Amsterdam naar Zürich onder de kap van Den Haag HS. (foto Huub van Keulen, 4 Augustus 1969.) Wat een fraai treinstel. De kers op de slagroom in mijn TEE verzameling. Op de volgende pagina's gaan we het 6 delige stel van LSModels eens goed bekijken. |
Login
Online
We hebben 73 gasten en geen leden online
Reacties
Na de NS/SBB TEE is dit voor mij de mooiste TEE, je zou er toch bijna over gaan denken om het model alsnog te kopen....!
Je bent de eerste die nu eens een volledige serie duidelijke foto's van het mooie LSM-model van de RAe op internet zet. In Frankrijk "durfden" de bekende professionele critici het niet vanwege de wagonovergangen van textiel, waar men geen goed woord voor over heeft. Op de laatste bladzijde van jouw verslag komt dan ook voor mij de "dreun". Ik vind het niet om aan te zien. Ik schaar me dan ook bij degenen die aan de Roco-oplossing van tegen elkaar schuivende kunststof overgangen sterk de voorkeur geven. Dat aspect geeft bij mij de doorslag om dit model met deze textiele overgangen niet te kopen alhoewel ik voor de wisselstroomver sie al noest gespaard had. Doodjammer. Maar misschien past LSM het model vanwege de heftige kritiek nog wel aan want voor de rest is het perfect.
Nogmaals dank voor de duidelijke rapportage!
Rob van Kooy
Als je de kans hebt hem te zien in de winkel met de balgen zou ik toch even kijken. Een echte blik in plaats van een foto laat je misschien nog wel overstag gaan :)
Die losse halve eieren moeten makkelijk als extra na te leveren zijn. Dat zou LSModels wel moeten kunnen.
Lang gewacht, stil gezwegen en toch gekregen. Dat laatste moet nog gebeuren maar uit de prima gedetailleerde beschrijving van het model wordt het wel een gang naar de winkel.
Wel wat mij puntjes:
1. Waarom wordt de inrichting in de eerste klasse en TEE nooit voorzien van witte hoofdkussentjes . De detaillering op zo'n hoog niveau en dan zelf de kwast erbij nemen. Zonde!!
2. De schortplaten va de motorwagendraai -stellen: zijn de opemnruimten tussen bewegend en vast niet te ruim? Had misschien dan toch een lange plaat over de lengte van het draaistel moeten zijn?
3. Het horrengaas/text iel om de verbinding tussen de wagenbakken dicht te zetten is wel een erg slechte oplossing.
Onderdelen leveranciers: bedenk hier een nieuwe overgang voor...Zelf ga ik er wel aan knutselen.
Ben benieuwd hoe Lematec dit gaat oplossen in hun aangekondigde model á 4500,-eur.
Wanneer komt de video nog online??
Mvg steven
RSS lijst met reacties op dit artikel